دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
جدیدترین گزارش ها سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۱۴:۵۱

ذخایر هیدروکربنی جمهوری آذربایجان حدود۱۰ میلیارد تن ثبت شد
ایران دریلینگ: خوشبخت یوسف زاده طی سخنانی در همایش بین المللی سرمایه گذاری و مدیریت منابع انرژی در باکو گفت: ذخایر گازی جمهوری آذربایجان 3.45 تریلیون متر مکعب و ذخایر نفتی این کشور حدود دو میلیارد تن تخمین زده می شود. وی افزود: از سال 1997 تا سال 2014 میلادی از سه میدان نفتی جمهوری آذربایجان از جمله آذری، چراغ و گونشلی واقع در دریای خزر 347 میلیون تن نفت استخراج شده است که 187 میلیون تن آن درآمد خالص جمهوری آذربایجان بوده است. کنسرسیوم شرکتهای نفتی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس اجرای طرح توسعه میادین نفتی آذری-چراغ و گونشلی را بر عهده دارد.یوسف زاده افزود: در حال حاضر میزان استخراج روزانه نفت از این میادین دریایی 90 هزار تن می باشد.معاون اول شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) درباره طرح توسعه میدان گازی 'شاهدنیز' جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر، گفت:

طی سالهای 2004 الی 2014 میلادی در مجموع 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و نیز 14 میلیون تن میعانات گازی از این میدان استخراج شده است. وی میزان استخراج روزانه گاز طبیعی از این میدان دریایی را 27 میلیون متر مکعب و میزان میعانات گازی را 7 هزار تن اعلام کرد. گفتنی است شرکت ملی نفت ایران یکی از سهامداران طرح توسعه میدان گازی شاهدنیز است. در سیزدهمین همایش بین المللی سرمایه گذاری و مدیریت منابع انرژی در باکو نزدیک به 300 تن از مسوولان و نمایندگان محافل علمی، بانکی، مطالعاتی و زیست محیطی اروپا، آسیا و آمریکا حضور داشتند. چشم انداز توسعه صنعت انرژی آذربایجان، تامین امنیت صادرات ذخایر انرژی، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، گسترش حقوق و صلاحیت مصرف کنندگان در بازارهای انرژی از جمله موضوعات مورد مذاکره در این همایش بین المللی بود.


  کد خبر : 252
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :